RSS

Daglige arkiver: februar 23, 2012

Invitasjon Layout format

Oppgave: Lag en idéskisse til en invitasjon til den årlige høstutstillingen i 2010. Ta utgangspunkt i et A4 format og øv på hvordan du innovativt kan utnytte formatet og utformingen av invitasjonen. Brett, tegn og skriv.

Vil bare si at det har faktisk tatt meg to hele dager for å komme i gang med denne aktiviteten. Har måtte lest og sett mye på videovedleggene. Mye å ta innover seg og ikke minst mye nytt en må lære seg. Puh dette krever min fulle oppmerksomhet fremover og sene kvelder til både aktivitene og den obligatoriske oppgaven som inneholder å jobbe i Indesign.!

IDESKISSER TIL ET TREFOLDET BROSJYRE:

Jeg tegnet ned mange frimerker ideskisser for å få ideene ned på papiret og se hva som evt kunne være hvor på brosjyren, som til sammen blir tre ulike hovedsider. Vi har cover, innside og bakside.
I dette tilfelle falt jeg for nr 7 under front emnet. Det blir ikke akkurat de fargene på typografien, men et lite innblikk hvordan de skal se ut.
Ellers så gikk jeg også for nr 7 under emnet center( Inni). Denne får vi se når vi opner brosjyren.

Her har jeg tegnet skissen i full størrelse:


Dette er da coveret på fremsiden av brosjyren. Her ser vi at jeg har gått ut ifra de målene brosjyren vil bli når jeg har brettet den. Streken i midten viser hvor jeg da bretter opp brosjyren til inn mot center på innsiden.


Dette er det som møter oss når vi bretter opp den trefoldet brosjyren.
Det blir to spalter på hver sin side på høyre og venstre innbrett samt tre elementbokser. I midten har jeg planlagt et element med MIKS av typografi.

Dette er da baksiden. Den skal bli i samme stil som front coveret, men litt enklere og mindre størrelse på typografien.

Slik blir brosjyren når den er brettet, her sett bakfra:

 
Legg igjen en kommentar

Skrevet av den februar 23, 2012 i aktivitet

 

Stikkord: , , , , ,